هلدینگ دکا لجستیک، موفق به اخذ گواهینامه iso 10002 (رسیدگی به شکایات مشتریان) از شرکت QAL شد.


این گواهینامه که توسط سازمان بین المللی استاندارد ISO طراحی و منتشر شده است، با مشخص کردن الزامات کلیدی برای رسیدگی به شکایات و شناسایی علل نارضایتی مشتریان، به سازمان ها کمک می کند که شکایات مشتریان خود را به خوبی شناسایی و مدیریت کنند. شرکت QAL متعهد به پیاده سازی واجرای استاندارد ISO 17021:2011 و تلاش در جهت بی طرفی ، افزایش رضایت مشتری و بهبود مستمر در زمینه ممیزی و صدورگواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت می باشد.
فرایند گواهینامه ایزو 10002 شامل مراحلی مانند برنامه ریزی، طراحی، بهره برداری، نگهداری و بهبود در مسیر رسیدگی به شکایات درمورد محصولات و خدمات سازمان ها می باشد.
استاندارد iso 10002 برای اولین بار در سال 2004 ارائه شد و در سال 2018 برای آخرین بار مورد بازنگری قرار گرفت. این استاندارد به سازمان ها کمک می کند که یک سیستم مشتری مدار ایجاد کنند که بازخورد خوبی نسبت به شکایات مشتریان داشته باشد. ضمن اینکه با حل سریع مشکلات و مسائلی که توسط مشتری مطرح می شود، میزان رضایت او را بالا می برند و در نهایت منجر به تولید محصولات و خدمات بهتر می شود. شرکت ها می توانند با استفاده از این استاندارد، با نیازها و انتظارات مشتریان شان، بیشتر آشنا شوند و در جهت برآورده کردن آن اقدام کنند.
ایزو 10002 کانالهایی را پیشنهاد می کند که مشتریان بتوانند به گونه ای بهتر و عملی تر خواسته ها و شکایت های خود را به سازمان ها منتقل کنند. این موارد به روشی صحیح و کاربردی، توسط شرکت ها اندازه گیری و ارزیابی می شود.
هلدینگ هایی همچون دکالجستیک، با اخذ این استاندارد، به مشتریان خود نشان می دهند که تا چه اندازه برای آنها ارزش قائلند و به آنها اهمیت می دهند. برخورداری از این ایزو باعث افزایش وفاداری مشتریان شده، اعتبار شرکت را در صنعت بالا می برد و شکایات مشتریان را به شدت کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *